1. Hello, have you changed your nickname on A801 and want to change it here as well? Contact your community minimod about it.
    Dismiss Notice

Harita Editörü S.S.S

Discussion in 'Harita Editörü' started by Mindedly, Feb 15, 2017.

  1. Mindedly

    Mindedly Shaman

    Joined:
    Sep 27, 2016
    Messages:
    251
    Likes Received:
    661

    • Harita Editörü Bilgileri
      Harita editörü hakkında her şey.
      Bu konu harita yapımcılığı açısından sizlere yararlı bilgiler verir ve umarım bu bilgiler beceri ve bilgilerinizi geliştirmenizi sağlar. Harita editörü ile ilgili tüm merak ettiklerinizi bu konuda bulabilirsiniz. Eklenmesini istediğiniz bir bilgi veya hatalı bir bilgi var ise konuya mesaj atarak beyan edin. Bu konuya haritalar veya Transformice harita editörü ile ilgili dilediğiniz soruları sorabilirsiniz.
      İçindekiler
      Sayfa 1
      • Harita editörünü tanıyalım
      • Zeminler hakkında temel bilgiler
      • Dinamik zeminler ve ayarları
      Sayfa 2
      • Şaman eşyaları ve özellikleri
      • Yer çekimi ve rüzgar
      • Harita ayarları
      Sayfa 3
      • Harita arka planları
      • Harita ve Rotasyon türleri
      • Haritalar neden silinir
      [​IMG]

    • 1. Harita editörünü tanıyalım
      [​IMG]
      Transformice harita editörü, harita yapımcıları için kendilerine özel haritalar yapmak ve düzenlemek için önemli bir araçtır. Oyun içerisinde "Menü düğmesi > Harita editörü" şeklinde adımları takip ederek harita editörüne erişim sağlayabilirsiniz.
      Basit gibi görünse de harita editörü, pek çok işleve sahiptir. Yenilikçi kullanıcıların makinalar, heykeller, canavarlar ve dünyalar yaratmak için kullanabileceği bir ofistir burası.
      Harita oylamaları: Bir harita yaptıktan sonra, haritanızı P0 olarak kayıt ederseniz normal odalarda çıkar ve harita süresi sonuna gelindiğinde haritanız oylamaya tabi tutulur. Eğer haritanız hayır oyları ile %50'nin altına düşerse haritanız silinir ve bir daha normal odalarda çıkmaz.
      Harita düzenleme: Haritanızı kayıt ettiğinizde sadece bir defa peynir karşılığında ücretlenir. Bunun dışında aynı harita üzerinde bir değişiklik yaparsanız herhangi bir peynir maaliyeti ile karşılaşmazsınız.
      Harita editöründe sadece kendi haritalarınızı yükleyebilirsiniz, başkasının haritalarını açmak için kabile evini kullanmanız gerekir. Yüklemek için/np @kod)
      Genel harita editörü detayları
      Bir harita yapmak için: Şimdiye kadar en az 1.000 peynir toplamış olmalısınız.
      Her harita başına 40 peynir ile ücretlendirilirsiniz.
      Korunmuş haritanız var ise harita yapma bedeli düşer: Her P1 haritası için 4 peynir, her P3-P9 haritası için 10 peynir düşürülür.
      Örneğin 2 adet P1 haritası bulunan bir oyuncu 32 peynir fiyatına harita yapabilir.
      2. Zeminler hakkında temel bilgiler
      Transformice birçok farklı görünümlü haritalar oluşturmak için zeminler ve arka planlar kullanmanıza izin verir. Zeminlerin işlevi, haritalara göre farklılık gösterebilir özelliklere sahip.
      Zeminlerin varsayılan özellikleri değiştirilirse, çikolata zeminlere tırmanamayabilir ve hatta lav zeminin üzerinde defalarca zıplayabilirsiniz.
      Herhangi bir zemin özelliğini düzenlemek, zemini konumlandırmak için zemine tıklayabilirsiniz. Tüm kullanılabilir ayarlar tarafta görünecektir. [​IMG]
      T="0" - Ahşap: Sürtünme (0.3) Zemin kavrama oranı (0.2)
      T="1" - IBuz: Sürtünme (0) Zemin kavrama oranı (0.2)
      T="2" - Trambolin: Sürtünme (0) Zemin kavrama oranı (1.2)
      T="3" - Lav: Sürtünme (0) Zemin kavrama oranı (20)
      T="4" - Çikolata: Sürtünme (20) Restitution (0.2)
      T="5" - Toprak: Sürtünme (0.3) Zemin kavrama oranı (0.2)
      T="6" - Çim: Sürtünme (0.3) Zemin kavrama oranı (0.2)
      T="7" - Kum: Sürtünme (0.1) Zemin kavrama oranı (0.2)
      T="8" - Bulut: Sürtünme (0.3) Zemin kavrama oranı (0.2) Farelerle etkileşimi yoktur.
      T="9" - Su Sürtünme (0) Zemin kavrama oranı (0) Fareler yüzebilir.
      T="10" - Taş: Sürtünme (0.3) Zemin kavrama oranı (0)
      T="11" - Kar: Sürtünme (0.05) Zemin kavrama oranı (0.2)
      T="12" - Renkli: Sürtünme (0.3) Zemin kavrama oranı (0.2) Düz zemin & Renklendirmeli
      T="13" - Daire: Sürtünme (0.3) Zemin kavrama oranı (0.2) Daire & Renklendirmeli

      [​IMG]
      Dikdörtgen ve daire hariç tüm zemin tiplerinin bulunduğu XML için:
      <C><P /><Z><S><S X="170" H="70" Y="95" T="0" P="0,0,0.3,0.2,0,0,0,0" L="120" /><S X="320" H="70" Y="95" T="1" P="0,0,0,0.2,0,0,0,0" L="120" /><S X="470" H="70" Y="95" T="2" P="0,0,0,1.2,0,0,0,0" L="120" /><S X="620" H="70" Y="95" T="3" P="0,0,0,20,0,0,0,0" L="120" /><S X="170" H="70" Y="215" T="4" P="0,0,20,0.2,0,0,0,0" L="120" /><S X="320" H="70" Y="215" T="5" P="0,0,0.3,0.2,0,0,0,0" L="120" /><S X="470" H="70" Y="215" T="6" P="0,0,0.3,0.2,0,0,0,0" L="120" /><S X="620" H="70" Y="215" T="7" P="0,0,0.1,0.2,0,0,0,0" L="120" /><S X="170" H="70" Y="335" T="8" P="0,0,0.3,0.2,0,0,0,0" L="120" /><S X="320" H="70" Y="335" T="9" P="0,0,,,,0,0,0" L="120" /><S X="470" H="70" Y="335" T="10" P="0,0,0.3,0,0,0,0,0" L="120" /><S X="620" H="70" Y="335" T="11" P="0,0,0.05,0.1,0,0,0,0" L="120" /></S><D><DS Y="287" X="620" /></D><O /></Z></C>
      Öğretici: XML dosyayı düzenleme - Değişen zeminler
      XML ile oynamak için, mutlaka not defteri veya wordpad gibi proğramlar kullanma alışkanlığınız olması gerekiyor.
      Haritanızın XML kodunu düzenlemek için, Transformice harita editörüne onu kopyalayıp yapıştırmak gerekir. Harita editörüne gelip Kaydet / Yükle / Test seçeneğine tıklayarak "Haritayı Panoya Kopyala" seçeneğine tıklayarak kopyalayın ve not defterine yapıştırıp kayıt edin.
      Temel bir şey ile başlayalım. Aşağıdaki kodda basit bir zemin ve fare doğuş alanı bulunmakta.
      <C><P /><Z><S><S H="50" X="400" Y="210" T="0" P="0,0,0.3,0.2,0,0,0,0" L="50" /></S><D><DS Y="170" X="400" /></D><O /></Z></C>
      Burada daha açık bir şekilde yapısı gösterilen XML kodunun değişik bir gösterimi var.
      [​IMG]
      Her zeminin kendi XML'si vardır. Örnek XML'miz sadece bir tane zemin içerir (yellow renkli). Bu zeminin (0.3) sürtünmesi ve (0.2) zemin kavrama oranı vardır.
      Zemin düğümünde, zemin ile ilgili bir kaç özellikleri görebilirsiniz. Bunların yapısı genellikle bu gibi görünüyor:
      AttName="AttValue"
      Örneğin eğer bir zeminin türünü değiştirmek istiyorsanız, bunu dokusunu temsil eden T isimli niteliğinin değerini düzenlemek zorunda kalacaksınız. Yukarıda kırmızı renk ile işaretlenmiştir.
      Eğer T="0" değerini T="9" ile değiştirirseniz zemin buz haline dönecektir.
      Sanat haritası oluşturmak: Bilgi ve klavuz
      Sanat haritası oluştururken, zeminlerin düzgün şekilde hizalanmış olduğundan emin olmak gerekir ve normal bir odada düzgün çalışması gerekir. Yaptıklarınızı en iyi kabile evinde test edebilirsiniz.
      Harita yaparken göz önüne alınması gerekenler
      Popüler karakterler denemeyin, iyi bilinen (örneğin: Angry Birds, Supermen, Nyan Cat vb.) karakterleri haritanıza eklemeyin, bu dikkat çekmeyecektir. Bu yüzden harita tasarlarken benzersiz ve yaratıcı olmaya çalışın.
      Game play and replay value are very important in any map, art maps are no exception (try not to rely on your art and add something for better game play).
      [​IMG]
      Zemin renklerini değiştirme
      Daire ve renkli zeminin rengini değiştirebilmek için, zemine tıklatıp seçili hale getirin ve dahas onra ekranın sağ alt tarafında varsayılan zemin rengi ve renk kodu çıkar. Ona tıklayıp rengi değiştirebilirsiniz.
      Zeminler ve renk kodları
      [​IMG]
      3. Dinamik zeminler ve ayarları
      Bir zemine tıkladıktan sonra "Dinamik zemin" seçeneğini işaretleyerek zemini dinamik zemin haline getirebilirsiniz. Zemin ayarlarının bir listesi aşağıda:
      • Ağırlık: Zeminin ağırlığını ayarlamaya yarar. Ağır olan zemin daha hızlı düşer.
      • Sürtünme: Zeminin sürtünme ayarıdır. Sürtünme 0 iken zemin kayganlaşır ve tırmanma olmaz.
      • Zemin kavrama oranı(zıplatma): Farelerin zemine çarptığında ne kadar yükseğe zıplayacaklarını ayarlar. Ahşap ve toprak zeminin zıplatma oranı 0.2, trambolin zeminin 1.2, lav 20'dir.
      • Açı: Bir zeminin açısını ayarlar. Zemininizi değişik durumlarda durmasını sağlar. Maksimum 9999'dur.
      • Sabit açı: Eğer 1 yaparsınız, zemin bıraktığınız açıda hareket eder ve açı hiç bir zaman değişmez. Sadece 0 ve 1 kullanılabilir.
      • Çizgisel düşüş: Hareketli zeminizin yere düşüş hızını ayarlar.
      • Açısal düşüş: Hareketli zemininizin açısal düşüş hızını ayarlar. (Açısının bozulma hızı)
      • Farelerle çarpışma: Obje veya zeminlerin sadece fareler ile etkileşimde bulunmasını sağlar.
      • Zeminlerle çarpışma: Obje veya zeminlerin sadece zeminler veya objeler ile etkileşimde bulunmasını sağlar.

    • 4. Şaman eşyaları ve özellikleri
      Aşağıdaki listede tüm mevcut şaman nesnelerini ve özelliklerini göreceksiniz.
      [​IMG]1. Top : Çok hafiftir, üzerine basan fareleri zıplatır.
      [​IMG] 2. Trambolin : Üzerine basan fareyi zplatma özelliğine vardır, ancak şaman objelerinde fazla bulunmaz genellikle haritalar üzerinde bulunur.
      [​IMG]
      3. Balon : Bu nesne hareketli zeminleri, nesneleri veya fareleri kaldırma gücüne sahiptir. 2 tane balon bir örsü kaldırabilecek güce sahiptir. Basınca bağlı olarak üzerinde 3 ila 10 arasında fare var ise patlayabilir.
      [​IMG] 4. Gizemli işaret : Sürekli hareket halinde bulunan turkuvaz renge ve itme gücüne sahip olan bir nesnedir.
      [​IMG] 5. Küçük ve büyük kutu : Boyutlarına göre küçük ve büyük kutu olmak üzere iki tane kutu vardır. Şaman objelerinin vazgeçilmez bir öğesi olup; küçük kutu çok hafif, büyük kutu ise küçük kutuya nazaran daha ağırdır.
      [​IMG] 6. Örs : En ağır şaman objesidir.
      [​IMG] 7. Kısa ve uzun kalas : Şaman objeleri içinde bir çok işleve sahip olan en önemli öğe diyebiliriz. Harita üzerinde köprüler kurmak, yollar yapmak için kullanılır. Kısa kalas hafif, uzun kalas daha ağırdır.
      [​IMG] 8. Çiviler :
      • Nesneleri birbirine bağlamak için kullanılır.
      • 3 tane çivi tipi vardır. Bunlar kırmızı, sarı ve yeşil çivilerdir.
      • Kırmızı çiviler sabitler.
      • Yeşil çiviler iki öğeyi birbirine bağlar, tıpkı bir eklem gibi alabileceği açı kadar objelerin dönmesine izin verir.
      • Sarı çiviler iki öğeyi birbirine bağlar.
      [​IMG] :9. Dönen çiviler :Kırmızı ve yeşil çivi olmak üzere iki türlüsü vardır. Biri saat yönünde, diğeri saatin tersi yönünde döner.
      • Kırmızı çivi, bağlandığı nesneyi saat yönünde,
      • Yeşil çivi, bağlandığı nesneyi saatin tersi yönünde döndürür.
      [​IMG] 10. Delik : Delik, her haritanın önemli bir parçasıdır. Delik olmadan peynirin bir anlamı olmaz. Peynir taşıyan farelerin hedef noktasıdır.
      [​IMG] 11. Peynir :Farelerin en sevdiği besindir peynir. Tıpkı bir anahtar gibi olan peynir, farelerin yuvaya girmesine izin vermesi için önemlidir. Haritaların belli yerlerinde olur ve fareler onu almak için tüm engelleri aşmaya çalışır. Peynirsiz bir haritada deliğin olmasının çokta önemi yoktur.
      [​IMG] 12. Fare doğuş alanı : Bir haritaya başlayan farelerin, nerede doğacağını ayarlamak amacı ile kullanılır. Harita yapımcısı tarafından nereye konulmuş ise, fareler oyuna oradan başlar.
      [​IMG] 13. Şaman doğuş alanı : Farelerin peynir alıp yuvaya girmesinde rol sahibi olan kişidir. Belirli güçlere sahiptir. Bu güçler yardımıyla farelerin peyniri alıp yuvaya girmesini sağlar. Bazı haritalarda iki tane şaman olabilir.
      [​IMG] 14. Portallar : Mavi ve turuncu renk olmak üzere iki tane portal vardır. Bir portala giren kişi diğer portala ışınlanır. Eğer şaman sadece bir portal koyarsa işe yaramaz, çalışması için iki portalında kullanılması gerekir.
      5. Yer çekimi ve rüzgar
      Yer çekimi: Yer çekimi varsayılan ayarı 0'dır. Yer çekimini azaltmak için negatif değerleri kullanın. Yer çekimini güçlendirmek için ise pozitif değerleri kullanın. Yer çekimi artar ise, zeminlere tırmanmak zorlaşır.
      Rüzgar: Rüzgarın varsayılan ayarı 0'dır. Rüzgar sayesinde fare sağa veya sola doğru savrulmasını sağlar ve farenin harita içerisinde hareket etme gücü zayıflar. Negatif değerlerin kullanılması farenin sol tarafa, pozitif değerlerin kullanılması ise farenin sağ tarafa savrulmasına neden olur.
      6. Harita ayarları
      Harita editörünün bir kaç ayarı aşağıda listelenmiş halde bulunmaktadır. Dilediğiniz özelliği aktifleştirerek haritalarınızda kullanabilirsiniz. Şimdi sizlere bu ayarlardan bahsedeceğim.
      Bölüm 1 - Çarpışma modu
      Çarpışma modu her fareye kendi ağırlığını verir ve fareler birbirlerinin üstüne çıkmayı sağlar. Çarpışmalı haritaların galibi rastgele bir kişi olabilir, çünkü tamamen eğlence modudur.
      Örnek haritalar: @163833 by Ninguem | @142311 by Deityexe
      Part 2 - Ruh ikizi
      Ruh ikizi modu aktif olan haritalarda rastgele iki fare birbirine pembe bir ip ile bağlanır. Birbirine bağlanan iki fare birlikte hareket etmek zorundadırlar, aksi halde birinciliği kaybedersiniz.
      Örnek haritalar: @141301 by Kenoriga | @382746 by Icemouce
      Bölüm 3 - Gece modu
      Gece modu aktif olan haritalarda her taraf karanlık olur, sadece kendi farenizin bulunduğu yer küçük bir çember genişliğinde aydınlık olur. Çok az kalıcı gece modu haritası vardır, popüler değildir.
      Örnek XML:
      Show Spoiler

      <C><P N="" /><Z><S><S Y="230" T="0" P="0,0,0.3,0.2,0,0,0,0" L="130" X="400" H="20" /></S><D><DS Y="204" X="400" /></D><O /></Z></C>

      Örnek haritalar: @327447 by Temple | @330950 by Voidmoon
      Bölüm 4 - Portal modu
      Portalların açıklamasını daha önce yapmıştık, bilmeyenler konuyu inceleyip bulabilirler. Tek fark haritanın kendisinde portal olmasıdır.
      Bölüm 5 - Uzun haritalar (Kaydırmalı haritalar)
      Haritanız yatay yönde kayar. Varsayılan harita uzunluğu 800'dür. Maksimum harita uzunluğu 1600'dür.
      Örnek XML:
      <C><P L="1600" F="0" /><Z><S><S Y="343" T="2" P="0,0,0,1.2,30,0,0,0" L="88" X="49" H="40" /><S Y="374" T="5" P="0,0,0.3,0.2,0,0,0,0" L="1600" H="71" X="800" /></S><D><DS Y="112" X="69" /></D><O /></Z></C>

    • 7. Harita arka planları
      Varsayılan arka plan mavidir. Zaman zaman yeni arka planlar eklenir.
      Aşağıda harita arka planlarının XML kodları görünecektir.XML endeksleri ise bkz:
      <C><P F="0" /><Z><S /><D /><O /></Z></C>

      F="0" - Gündüz
      F="1" - Şafak
      F="2" - Alacakaranlık
      .
      F="3" - Dolunay
      F="4" - Cadılar Bayramı
      F="5" - Noel
      F="7" - Fırtına bulutları
      F="8" - Fırtına bulutları 2

      8. Harita ve rotasyon türleri
      Yaptığımız haritalar kendi içinde gruplara ayrılırlar. Örneğin sanatsal bir haritanın kategori sanat haritası, şamanlık gerektiren bir harita şaman haritası olabilir. İşte sizlerle harita türlerinden bahsedeceğim ve sizde bu bilgileri dikkate alarak yaptığınız haritanın türünü anlayabileceksiniz. Haritaları sınıflandırmanın sebebi, haritalarını kalıcı yapmak isteyenler tüm kategorideki haritaları bir yere yollayacağına, kategorilere ayrılarak harita ekibinin işini kolaylaştırma amaçlanmıştır. Bu sayede şaman haritaları ile ilgilenen bir harita ekibi üyesi şaman kategorisi için yollanmış bir haritaya bakacaktır. Haritalarınızı kalıcı yapmak istiyorsunuz sadece haritanızın kodunu aşağıda verilen rotasyon türleri verilen linklere tıklayarak haritanıza uygun kategoriyi seçip o konuya yollayın. Bir süre sonra konuya tekrar bakın ve harita ekibinin sizin haritanız hakkında dediklerini öğrenin.
      Rotasyon türleri
      [​IMG] Bootcamp [​IMG] Şaman [​IMG] Sanat [​IMG] Mekanizma [​IMG] Şamansız [​IMG] Çift Şaman [​IMG] Karışık [​IMG] Survivor [​IMG] Vampir Survivor [​IMG] Racing [​IMG] Defilante
      Harita türleri hakkında bilgiler yukarıda linkleri verilen konularda mevcuttur, bu yüzden kategoriler hakkında hali hazırda bilgiler varken kopyalayıp buraya yapıştırmanın bir gereği yoktur.
      Diğer harita türleri
      • [​IMG] Vanilla Haritası
      • Vanilla odalarında çıkan adminlerin yaptıkları haritalardır.
      • [​IMG] Standart Harita (P0)
      • Oyuncuların yaptığı, normal odalarda çıkan oylamaya açık haritalardır.
      • [​IMG] Korunmuş Harita (P1)
      • Oylama ile %50'nin altına düşüp silinmesine izin verilmeyen, oylamaya kapalı kaliteli haritalardır.
      • [​IMG] Silinmiş Harita (P44)
      • %50 oy oranının altında oy almış haritalardır.
      • [​IMG]Kabile Evi Haritası (P22)
      • Kabile evi yapılabilen haritalardır.
      9. Haritalar neden silinir?
      • Eğer haritanız 100 oy miktarını geçtikten sonra Evet/Hayır oranı %50'nin altında kalmışsa, sunucu tarafından otomatik olarak silinir.
      • Haritanız herhangi bir vanilla haritasının kopyası ya da çok benzeri ise, modlar tarafından tespit edildiği anda silinir.
      • Haritanız daha önce herhangi bir oyuncu tarafından yapılmış bir haritanın benzeri ve ya kopyası ise, tespit edildiği anda modlar tarafından silinir.
      • Haritanızdaki zemin en boy oranları aşırı yüksek ise ve bu yükseklik sonucu oyunda lag oluşuyorsa, haritanız modlar tarafından silinir.
      • Haritanızda çok fazla hareketli zemin varsa ve bu zeminler de odanın sync senkronu nedeniyle bozuluyorsa, modlar tarafından silinir.
      • Haritanızda bulunan zeminler, oyunu çökertebilecek bir şekilde dizilmişse (Paralel bir şekilde iki tane lava ve ya trambolin zemin koyarak) haritanız modlar tarafından silinir.
      • Haritanızda tam ekran avantajı varsa tespiti halinde modlar tarafından silinir.
      • Delik, peynir ve ya her ikisi de oyun alanının dışındaysa haritanız silinir.
      • Delik ve peynir üst üste ise haritanız silinir.
      • Çok fazla delik ve peynir varsa haritanız silinir.
      • Şaman ve ya oyuncuların doğdukları yerler nedeniyle direk olarak ölüyorlarsa, haritalarınız silinir.
      • Haritanız görüntüsü itibarı ile çok kötü ise modlar tarafından silinir.
      • Haritanız ırkcı bir harita ise ve ya genel ahlak kurallarına aykırı bir harita ise silinir.
      • Şamanın kapalı bir alanda sıkışıp kaldığı haritalar silinir.
      • Daha fazla oynansın diye birden fazla yüklenen haritaların kopyaları silinir.

    Bu konu "Konholyo"nun Resmi Forumdaki konusundan alınmıştır
     
    Onurmoruk, Fbbtk, Interspeed and 2 others like this.